25 januari 2011

Om att svettas

Nu är det faktiskt så varmt här att det är tillåtet att klaga. Idag var det 36 c, ihop med en stor näve fukt och avgaser. Värme alltså, att det kan vara så överjävligt. Vågar jag säga att det är värre än när det är -20 i Stockholm? (Ja).

Men här verkar de flesta tåliga. Betydligt tåligare än en lättklädd blondin som åker tunnelbana utan aircon full med hårig/naken/svettig hud i rusningstrafik för första gången. Tror det är åtta stationer, tar typ en kvart, men på min rygg rann det redan innan jag klev ombord.

Kalle: I Stockholm hade SL kallat det här värmekaos.

JAG är ett värmekaos.

En gång har jag varit varmare än på tunnelbanan idag, och det var den gången jag klättrade upp och ner för pyramiden Chitchen Itzá i Mexico i gassande sol. Efteråt sa min syster: "Om du undrar varför folk kollar på dig så är det för att du är så röd i ansiktet". Klassiskt fulmoment.

Men i kväll har det åskat och regnat så i morgon är vi förhoppningsvis av med fukten för ett par dagar framåt. Längtar redan!

3 kommentarer:

  1. :/. Berätta om plugget, hur gåre?

    SvaraRadera
  2. hahahaha. typiskt en yohanna tolv år-kommentar. saknar att prata med dig. hade behövt dina kloka åsikter den här veckan. puss

    SvaraRadera