1 februari 2011

I dag har jag:

- Betalat deposit för en ny lägenhet som vi får ha fram tills att vi åker hem. Har kämpat i en vecka och säkert lagt 15-20 timmar på att kolla annonser. Är SÅ glad att det är över och att det blev bra till slut. Den nya har balkong med kvällssol (tror vi) och är inredd med bambu. Nu går jag runt och säger "Ååh Bambu, jag längtar så fruktansvärt efter dig" så ofta jag kan. Flyttar in den 24:e.

- Skrivit min första sammanhängande spanska text. Ett vykort tillika hemläxa, och jag skrev "Karl y yo caminamos mucho y comemos muchas empanadas. Conoces empanadas? Es muy bien!" helt från huvudet. Mycket stolt.

- Lämnat in tvätt för första gången någonsin. Känsla efter att ha låtit någon annan tvätta ens underkläder: smutsig.


1 kommentar:

  1. Bra jobbat!! Bambu låter fint.

    Och att lämna in kläder för tvätt låter tveksamt. Men du hämtade i alla fall upp dem själv!

    Och hahahaha Bröli, vilken klasssiker!

    Och skype:a snart!

    Det var allt, tror jag. Kram!

    SvaraRadera