4 februari 2011

Veggodrömmen

Vi var ju lite oroliga där i början, både ni och jag, för hur det skulle gå med mig och min mat här i köttislandet. Men vet ni, det går bra! För är det något de gillar lika mycket som kött här så är det ost. Gärna lager på lager. Ost på ost. På alla parillor kan man köpa Provoleta, en grillad ost-kaka, 15 cm i diameter, 2 cm tjock. Argentinarna äter den som förrätt innan det grillade köttet, vilket faktiskt känns fysiskt omöjligt. Men okej, jag fattar ändå. För den är bland det godaste jag ätit. Smakar som den bästa osten på toasten, den som fått färg men ändå inte bränts. Ni fattar va?


På vår favvoresto Don Julio på vår gata. Och den mörka röran bredvid är om möjligt ännu godare. Också en klassiker, tar det en annan dag.


På nåt maffiosohak i San Telmo. Syns inte här, men de där bitarna, de är 3 cm tjocka.

1 kommentar:

  1. Man har ju varit lite orolig, men nu känns det bra när man vet att du kan äta ost 24/7 i köttlandet :)

    SvaraRadera