5 april 2011

En vecka i bilder

Våra norrmän kom tillbaka till stan ett par dagar och berättade om sin SydAm-odyssé, innan de skulle åka tillbaka till Norge igen. De fick prova bambubalkongen.


Jag går alltid förbi kattungarna i djuraffären på vägen hem från skolan. Först var de fyra, men förra veckan var det bara en liten ensam kvar. :(


Hej då-middag på fina Las Cabras under trädet i Palermo Hollywood.


Kalle och Martin delade på den här brickan. Det ÄR omänskligt. Grottmänskligt.


På torsdagen gick jag och Kalle på musikalen DraculaTeatro Astral på Av. Corrientes. Den var pampig och mäktig, trots att det var lite svårt att hänga med i dialogen. Tur då att det gick att uppskatta annat: tänk er mantel, huggtänder, liveorkester, passion, förlorad kärlek och DETTA. *Rysningar*


En fredagkväll på Sonoman.


Sen fick vi följa med vår argentinska kompis Nacho på en fest där man fick byta in LP-skivor mot drinkar i baren. (Förresten, här är min kusins kompis: Ann.)


Juanito, vi har bytt ut dig.


Lördagen började sent med toast på vår nya balkong.



På lördagkvällen gick jag och Kalle på konsert med Alvy Singer Big Band på schyssta klubben C.A.F.F. där vi aldrig varit förut. Alvy Singer har även ett annat helt fantastiskt band, som jag ska presentera en annan dag.


På söndagen var jag för andra gången på Evita-museet och kollade på hennes klänningar. Och på kvällen lagade Nacho pizza (borde kolla över ordföljden i den här meningen känner jag) åt oss medan blixtar lyste upp hela himlen i säkert en timme i sträck.

Sen blev det en ny vecka igen. De bara rinner iväg nu...


5 kommentarer:

  1. Dracula!

    Btw, er nya balkong ser mer ut som en terass :)

    SvaraRadera
  2. Dani, ja, det var en underdrift att kalla den balkong faktiskt. Kan ligga raklång åt alla håll!

    Och Rickard, jag förstår varför du längtar tillbaka: du har varit på typ 6 av 8 ställen i det här inlägget.

    SvaraRadera
  3. den där muchachon kan få ersätta mig ett tag, men när vi ses igen är jag numero uno, ok?

    SvaraRadera