1 april 2011

Nyheter

Nyhet 1 är att vi flyttat i dag igen. Vi är jättejättenöjda, även om halva lägenheten är byggd i sånt där Ikea-beiget fejkträ. För trots att det är fult så ger det ett så varmt oranget sken (eller var det kanske gardinen?). Oavsett väldigt trivsamt. 200 dollar billigare, vi slipper feng shui-inredningen och dessutom har vi soffa på balkongen. Där ska det minsann sippas på ett glas vin ikväll.

Nyhet 2 är jag rör mig med lockigt hår nu. Känns "utomlands". Ni tänker säkert att det inte alls ser lockigt ut på bilden, men det är det. Photobooth liksom tonar ner det lite, och kanske har jag plattat till det lite med handen precis innan för att det ska bli en bra bild. Men lockigt, det är det. Får se om Sverige är redo för det sen.

Ikväll ska jag och Kalle träffa min kusins kompis som just flyttat hit. Vi ska ta henne till en av våra favoritrestauranger som vi blev introducerade till av två svenskar när vi nyss kommit hit. Il Ballo del Mattone går i arv. Du som är min vän på Facebook såg att jag ringde dit och bokade bord på spanska igår. Min extrema stolthet har smått tagit formen av nervositet för att vi ska komma dit och allt har missförståtts. Mitt spansktalande självförtroende behöver INTE det kan jag säga.

Förresten, en sak kommer vi att sakna nu. Och det är detta om kvällarna:



Lätt att vara ödmjuk inför det mesta när man får sitta där kväll efter kväll.

4 kommentarer:

  1. Lockigt hår känns helt rätt! Soffa på balkongen lika så.

    SvaraRadera
  2. instämmer med ovanstående, håret ser jättefint ut!!

    SvaraRadera
  3. jag är riktigt avis på ditt fina hår sötis.

    SvaraRadera