26 april 2011

Lösryckt

- Får tillsammans med min tyska klasskompis ett så svårt skrattanfall mitt under lektionen att vi båda börjar gråta. Jag får lämna klassrummet och lugna ner mig och torka bort rinnande mascara på toan.

- Ser soliga bilder från bryggor på Reimersholme och längtar hem (får alltid för mig att jag bor i Hornstull när jag tänker på Sthlm. I mitt huvud går jag omkring där i en klänning i tunt tyg som flyger i vinden, dricker vin och tittar ut mot solnedgången som aldrig tar slut. En mycket mycket skev världsbild).

- Lägger märke till en notis på Aftonbladet.se om en tydligen existerande (VEM ser ut så?) Rodney DaSilva (VEM heter så?) som beklagar sig om att han röstats ur Big Brother. Citat: "Det var riggat". Längtar inte efter svensk tv.

- Inser att namnet Tito nämnts minst en gång i varje av de tre senaste inläggen (nu: fyra). Det måste vara iaf tre gånger för många.

- Hamnar bakom en ovanligt bredrumpad man med vita, luftiga linnebyxor och musik i öronen i rulltrappan i tunnelbanan. Jag står sådär två trappsteg ner lagom i höjd med taktkänslan. Blir glad. Ingen ska någonsin behöva avstå från att digga till en bra låt.

(Förresten, glöm inte att tacka Alliansen!)

2 kommentarer:

  1. men den där beskrivningen är ju bilden jag har av dig, fast i BA.

    SvaraRadera
  2. Funkar bara "utomlands".

    SvaraRadera