21 mars 2011

Om att tänka på rätt saker

Mitt och Kalles nya måndagsnöje är att se senaste avsnittet av Gynekologen i Askim. Vi saknar På spåret lite, men med det nya Play-projektet slipper man känna sig oallmänbildad och kan gotta sig i relationsproblem istället. Det är fantastiskt beroendeframkallande, även om det alltid är en chansning med vårt wifi. Synd bara att både serien jag följer och boken jag läser just nu tillsammans innehåller: en hjärntumör, livmoderhalscancer och ALS. Hyppon har att smälta.

Men på förmiddagarna har jag annat att tänka på. Byter lärare var och varannan vecka nu, då klasserna blir mindre och mindre ju högre upp i nivåerna jag kommer. Skolan består mest av kringresande schweizare som pluggar i ett par-tre veckor innan de åker vidare till Machu Picchu, så jag blir liksom lite över. Förra veckan var jag den enda icke tysktalande personen i en klass på sju. Men tror att jag har betat av skolans snyggaste lärare nu iaf. Förra veckan en blondslingad version av denna och den här veckan denna, fast mer porteño än amerikansk skådis. Just nu tragglar vi dåtidsgrammatik och försöker kombinera imperfekt med pluskvamperfekt, och förstå skillnaden. Jättejättesvårt, men väldigt roligt och utmanande.

På onsdag eftermiddag tar vi Argentinas helgdagar (Día de la Memoria por la Verdad y la Justicia) och åker till Uruguay för att förnya våra visum och förhoppningsvis få lite strandliv. Prognosen just nu visar tre dagar regn, men sen när litar man på en sån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar